I Jammerbugt Kommune overvåger man ikke alene, at tingene kører, som de skal, og der ikke er udfald eller nedbrud. Man tester også proaktivt brugernes oplevelse af kommunens digitale systemer.
“Det er aldrig rart, når medarbejderne kontakter dig og klager over, at systemerne er nede eller langsomme, at de ikke kan logge på eller noget helt tredje. Med automatisk overvågning af systemerne, får vi en alarm, når noget ikke virker. Så kan vi nå at fikse det – ofte inden nogen når at blive berørt af det. Vi har ikke ressourcer til selv at kontrollere, at alting hele tiden kører, som det skal,” siger Leif Mortensen, som er Manager of Operations hos Jammerbugt kommune.
Overholdelse af SLA-aftaler
“Overvågningen giver os konstant et billede af, hvordan situationen med hensyn til oppetid, båndbredde og kapacitet i øvrigt ser ud. På den måde kan vi holde øje med, at de SLA-aftaler, vi har indgået med vores leverandører, bliver overholdt,” fortæller Leif Mortensen